tirsdag 24. mars 2009

Konkurransefortrinn?

Selv om beina er slitne etter økta i går, bestemte jeg meg likevel for å ta en gjennomgang av torsdagens karuselløype på Odderøya. Hadde en blanding av jogging og rask gange, etterhvert mest av det siste. Hadde ikke med klokke eller andre forstyrrende elementer.

Løypa er fin den, men det er nokså kupert så det kommer til å bli hardt. I siste fjerdedel hadde jeg store problemer med å finne traseen, så det får bli en overraskelse.

Ifølge oversikten er løypa 3,6 km. Kan vanskelig se for meg at jeg klarer noe raskere enn 6 min på kilometeren. Burde således komme inn på +-21 min. Vi får se.

Ellers kunne jeg godt tenke meg Diggidangaøkter på tirsdager i ukens karuselltrase. Hva synes folket om det?

5 kommentarer:

ØY! sa...

mulig man kan spare noen sekunder ved å sjekke ut løypa på forhånd.
så du skulle ligge godt an til torsdag.
uansett så stiger spenninga frem mot sesongstart,merker jeg.

en god ide å sjekke ut løypa på tirsdagen før,men får se fra uke til uke om det lar seg løse rent logistikkmessig.

Grendstad sa...

Takker hjerligst for løypeinfo. Denne traseen er ny for meg. Jeg er usikker på hva slags mal jeg skal legge på dene løypa, men tror det blir over 6 minutter på kilometeren. Mulig det er lurt for meg å legge meg på ca 7 minutter pr. km. siden dette er første løpet, og det antagelig ikke er så lurt for meg å ta meg heilt ut. Tror jeg satser på en grei gjennomløping på ca 25 minutter, med litt tempoøkning på slutten.

Hvis det passer inn i treninga kan jeg kanskje være med på tirsdagsløping, men jeg vil gjerne kombinere med sykkel, og gjerne litt lenger økt, som jeg eventuelt får til med å starte før. Men jeg vet ikke om det passer. Tar ting på gefylen uten press.

ØY! sa...

den ser ikke så ballehard ut,men noen kneiker må det jo være.
jeg kommer ikke til å skrubbe ihvertfall,men vet ikke helt hvor jeg ligger tidsmessig.

Anonym sa...

Ja ja, gutter. Lykke til med sesongstart =)

DE sa...

Takk for det Evelyn. Som du sikkert har sett på innlegget gikk det ikke helt som ventet for min del, men er likevel fornøyd.