torsdag 26. mars 2009

Terrengkarusellen 1. løp

Så var endelig terrengkarusellen i gang. I lange tider har man sett fram til denne aktiviteten som gjerne forbindes med sol og sommer. Ironisk nok var det betydelig dårligere vær enn jeg kan huske at det noen gang var på vinterkarusellen. 2-3 grader, iskald vind og snøvær som etterhvert gikk over til sludd.

Stedet var Odderøya og løypa var 3,6 km. I forkant kjørte Olav "the oldest trick in the book" ved å poste følgende kommentar på bloggen: "Tror jeg satser på en grei gjennomløping på ca 25 minutter, med litt tempoøkning på slutten". Akkurat som vi skulle falle for det trikset. Sluttiden viste da også adskillig lavere tall, men det skal han få lov til å beskrive selv.

Etter å ha vært fullstendig frisk i hele vinter presterte DE å bli fokjøla akkurat i dag. Fristelsen var stor til å skru på tven, legge seg på sofaen og synes synd på seg selv. Men være med på dette løpet skulle jeg uansett om jeg måtte ha krabbet rundt. Så etter litt pushing fra kolleger, var det på med mange lag tøy og komme seg avgårde. Jeg gikk hele kladeisen i raskt tempo. Ingen klokke og ingen pulsmåler, bare to pakker halspastiller. Var egentlig fint å ikke ha det så inmari travelt for en gang skyld. Mens jeg gikk der i VÆRET og betraktet den ene etter andre fyke forbi fant jeg virkelig humorbudhismen. Ble til slutt meget godt fornøyd med dagen, selv om den ble helt anderledes enn jeg hadde tenkt.

Olav:
Jeg synes synd på Vestbakken som ble syk akkurat nå, men mener han takla det bra. En gjennomgåing er bra, i frisk luft.

Ja, ble jo litt overraska over egen tid. Første kilometer på 5.20. Andre kilometer, med alle stigningene fra cafeen, på 7.00. Deretter bedre. Klarte altså å spurte inn på 19.58. Jeg hadde ganske dårlig tid pga Friteaterøving og ungehenting, så det gjorde nok at jeg løp fortere enn jeg hadde tenkt (rett etter jobb, rett over halv fire). Synes det var tungt å løpe i starten, men ikke det verste jeg har vært med på. Ikke så ille vær akkurat når jeg løp.

Jeg hadde egentlig ikke så veldig ide om tempoformen min, så derfor blei anslaget lavt, sånn at jeg i humorbuddhistisk ånd nesten var garantert positivt resultat. 19.58 var godt i overkant. Føler formen er bra for tida.



Svein:
Det knytter seg alltid stor spenning til første karuselløp,så også denne gang.
Nervøs tripping og litt for lite oppvarming i startområdet.
Første kilometer gikk på 4.40,andre vet jeg ikke for da var jeg temmelig pumpa.
Gikk på en liten smell opp bakkene fra kafeen,trodde at det flatet ut tidligere enn det virkelig gjorde.(lurt å sjekke traseen først,ja)
Etter passering av fyrbakketoppen gikk det bedre og fikk igang beina sånn rimelig igjen.
Tredje kilometer ble passert på 16.16.
I mål på 18.04

Resultatlista
http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7B41310ABD-229B-49C3-8335-24D428BD69E5%7D.pdf

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Det var vel veldig bra, Øy. Jo, men da tror jeg vi er litt kjappere enn i fjor eller? Du har en snitt på 5 minutter, veldig bra. Jeg ligger på litt under 6 minutter, noe som er bra for min del i så kupert terreng. Vestbakken er jo ennå ikke målt, men han fortsetter vel å spise seg inn. Regner med at han slår meg i år ja. (Second oldest trick in the book he-he.) For min del må jeg vel prøve å ligge på dette nivået, og tar all framgang som et pluss på så korte distanser.

Anonym sa...

Gratulerer alle 3 med vel gjennomført 1. terrengkarusell. Kan ikke si annet at jeg er mektig imponert. Hadde kanskje forventet et bad i etterkant av løpet (hehe).
Ha en fortryllede helg alle Diggidangaer.

DE sa...

Takk for det Evelyn! Karusellen er rett og slett gøy, så det var bra å komme igang igjen :)