lørdag 14. mars 2009

Vi gale har det godt!

Så var det klart for avslutning av vinterkarusellen 2009. Svein og DE dro avsted til Mandal. Værforholdene var litt kald vind og så begynte regnet akkurat 10 min før start. Som oppvarming dro vi rolig igjennom den flate løypa og la opp taktikken fortløpende.

Visstnok var det 27 deltakere noe som må sies å være bra for vinterkarusellen. DE la seg nokså langt bak i feltet og fant tidlig et passende tempo. Etter ca 1/4 av løpet tok jeg igjen en av rakkerungene som slo meg forrige gang i Mandal. Godt å få vist hvem som er eldst. Ved running fikk jeg tiden 6,55. På vei tilbake prøvde jeg å lukke luka til dama som lå foran, men kom aldri nærmere enn 15-20 meter. Brukte de siste kreftene på en spurt og kom inn på ca 13,50 tror jeg. Ny pers igjen så jeg må si meg meget godt fornøyd med det.

Svein: jeg lå litt foran DE i feltet, og hadde 6.20 ved runding.Som DE hadde jeg også ei dame foran som jeg prøvde å slå,men i mål var hun 40-50 meter foran.
Kom inn på ca.12.56,ei tid helt på det jevne.Er ikke helt fornøyd med (manglende) progresjon,men håper å gjøre det kvassere på de lengre løp.


Etter løpet var det først premieutdeling og deretter gikk turen til sjøsanden for et herlig marsbad. Her blåste det godt og regnet hadde økt på. Ingen ting å vente på. Et raskt skift ved bilen og så løp vi ned stranda. Vi fant fort ut at en ulempe med å bade her var langgrunna. Så badinga bestod i å løpe ut, dukke seg under og deretter løpe opp igjen. Svein var tradisjonen tro førstemann uti, mens DE fulgte rett etterpå. Sistnevnte glemte i farten å ta av både pulsbelte og klokke. Mye kaos med treningstøy og hånklær over alt i bilen, men vi fikk på oss ull i en viss fart og kjørte umiddelbart tilbake til mandalshallen for en etterhvert varm dusj.

Mandalseventyret ble avsluttet med mat på Jonas sammen med andre utvalgte vinterkaruselløpere.


Oppsummering av vinterkarusellen 2009: http://www.maraton.no/result/Vinterkar-09.pdf

1 kommentar:

Grendstad sa...

Jo, absolutt. Her var det jo fullt opplegg kan man si. Nå ser jeg jo at Dag Eivind holder på å innfri forventningene i avstemninga om hvem som blir årets isbader. Solid tur. Jeg er jo godt kjent på Sjøsanden etter å ha campa der 4 somre, så kunne tipsa om det langgrunne, men en kommer seg jo under til slutt, kanskje med litt sandrester hengende igjen.