onsdag 18. august 2010

An Italian job


Italia har en stolt langdistanse -tradisjon, og i dag ønsket mr.Bakken at jeg skulle prøve en spesiell intervalløvelse som er mye brukt av italienerne.

Enkelt sagt går det ut på å løpe sammenhengende i 60 min, med variasjon i tempoet hvert 4.minutt. Man begynner på pulssone 4, så sone 2, så sone 4 igjen, osv.

Har prøvd den en gang før på tredemølle, og visste at det er ballehardt. Og det var det ja...
Vanskelig at få pulsen ned i sone 2 på slutten, men det gikk på et vis.
Løp med mine nye Saucony Kinvara i dag, som kan sees på bildet over her.
Gjør oppmerksom på at motivet er manipulert.
Syns jeg har fått gode sko til bare kroner 850.-
Dagens økt gikk som vanlig på Vågsbygd Idrettsplass, som i dag var uvanlig folksom. I tillegg til Radars fotballjenter, var det faktisk to til som løp intervall.
Pratet litt med den ene karen etter treninga, og det visste seg at vi hadde mye til felles. Han hadde løpt sitt første maraton i fjor, i Oslo selvfølgelig. Og som meg skulle han løpe i år også.
Morsomt å utveksle erfaringer, selv om han var ca 15 min bedre enn meg i fjor.
Rett før jeg forlot anlegget kom også kastefolka i Hannevika IL. Fant ut at det var best å gi seg da, siden de faktisk kaster mot løpebanen i den ene svingen.


3 kommentarer:

Grendstad sa...

synes det er bra med litt italiensk trening, og sko - det høres og ser svært lovende ut, fortsett med det, godt løpt - du må vel snart ha eget rom til alle skoa dine eller?

Hilde Fantomine sa...

Grattis med new shoes.. de var kule.. :-)

Virker som du har sykt kontroll på formen for tida..så tenker det går fint under oslo maraton..så lenge du sitter riktig vei på toget.

Se opp for flying balls..

DE sa...

Dersom treninga er like bra som Italian Job filmene, så lover det godt.

Ellers gratulerer med enda et par supre løpesko!