tirsdag 17. august 2010

Tusentrappeløpet

Olav:

Starta 18.14 og syntes det gikk veldig bra. Klarte å disponere, og hang meg i et halvt minutt på en forbiløpende racer sånn i en slakere stigning halvveis mot toppen, så fikk han noe å tenke på.

Etter 4 dager i fjellet gikk løpet veldig bra, og hadde mye mer å gi da jeg kom i mål. Løpet kunne gjerne gått samme runda 2 eller 3 ganger for min del.

Tida blei kanskje ikke allverden (17.51), men jeg hadde et halvt minutts pissepause på toppen en plass. Rakk det ikke før start. Traff for mange kjente.


Fantomine og Vestbakken:
2,5 km var litt i minste laget syntes vi så gjorde en litt annen vri. Startet dagens økt fra Vaskeriet og la i vei på det som har blitt ei slags standardløype nå. Rundt Brannvakta og Drageknatten. Etterhvert forbi både 2. og 3. Stampe og passerer Høylandshola. Gjennom skauen til Fant Olsen. Derfra begynte avstikkeren ned til sykehuset. Vi startet selve løpet ca. kl. 17. Tok det med ro opp bakkene og jogget ned igjen. Ikke helt vår type løp dette her, men artig å være med.

Etter en hyggelig prat med Grendstaden og flere andre gikk ferden tilbake til Fant Olsen. Tilbake i løypa vår og til sist til Vaskeriet. Til sammen tror vi det ble ca 7 km.

Kombinasjonen av plutselig høstvær, første dag på jobb etter ferien og motbakkeløp gjorde susen. Så kvelden var enda ung da vi sovna inn.

Svein:
Måtte starte utenom normalstarten klokka 18. Starta rett før 17, og var sannsynligvis rett foran Hilde og Dag E.
Gikk rett på uten oppvarming pga litt dårlig tid og avtaler senere på kvelden. Startet rolig og
fortsatte relativt rolig også. Tiden ble heller ikke så mye å snakke om (18.10), men kan notere nok et løp, og en kikkare i premiesamlingen.
Som løp er dette løpet verken fugl eller fisk, syns jeg. Og med min noe slakke innsats, kan jeg ikke se at det har den store treningseffekten heller. Velger derfor å ikke logge det som trening.
Regner med å være på hugget igjen til torsdag.

2 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Synes det er kult at alle i DD løp Tusen trapp... Jeg synes løpet er temmelig bøst..men kult..og det er trening mister Svein når man kjører ned til Eg, for å løpe opp noen syke bratte trapper og så rundt et el tre fjelltopper for så å løpe vilt mye nedover... og det er bra styrke for beina dine...om du ikke fikk kjørt deg tom på kondisen.. Du hadde sagt det samme til meg hvis jeg hadde ikke logga det som trening..:-)

ØY! sa...

vet at dette har vært tema før, men jeg vil legge meg litt høyt for hva som kan defineres og publiseres som trening.men her er det jo individuelle forskjeller og opp til hver enkelt.det ene er jo ikke verken riktig eller galt.