torsdag 5. august 2010

Oppkjøring



Det nærmer seg årets maratonløp for min del. På høy tid å starte den spesifike treningen frem mot løpet i slutten av september. Jeg har allerede mistet halvannen uke pga forkjølelse i etterkant av cruiset i Middelhavet, så jeg har ikke mer tid enn jeg trenger.


Planen er å følge et treningsprogram av Marius Bakken. Den første økten hadde jeg i dag på Vågsbygd Idrettsplass parallelt med Grendstad-lekene 2010.

Dagens økt var 6 x 1200 meter uten pause mellom, men med variasjon i tempo for hver 1200 meter. Første sett på intensitet 4, andre på 3, og videre slik på annenhver.


Som forventet tungt å løpe siden det har blitt mest vedlikehold i sommer, og med litt forkjølelse i kroppen ennå.

Det vanskeligste på dagens økt var å få pulsen ned på intensitet 3 etter å ha begynt på intensitet 4. Måtte gå litt innimellom for å justere pulsen til foreskrevet nivå.
Ellers bra å komme skikkelig i gang igjen.




2 kommentarer:

Grendstad sa...

Jopp, jopp, mens vi andre leker oss, så løper Øy runde for runde, runde for runde, det er vel akkurat det som skal til for å løpe oslo mara, og kanskje nye påfunn i løypa

DE sa...

Ja vi venter i spenning på hva Øy skal finne på i løypa i år :)

Lykke til videre med oppkjøringen. Med den målretta innsatsen du pleier å ha så kommer dette til å gå strålende.