mandag 9. februar 2009

Dårlig økt

Som vanlig fullt på Samsen. Diggidanga hadde planer om å holde seg til buldringa, men jammen ble det ikke fullt inne i buldrehula også. Så da ble det litt buldr og litt høyvegg. Svært lite som stemte i dag. DE var ikke i nærheten av løyper han har klart tidligere. Men om ikke annet klarte iallefall Svein ny løype i bratthenget hvor omtrent samtlige tak var løse. Ifølge ruteskrueren skyldes dette snarere Sveins vekt i stedet for slapp skruing. DE tok den rosa på 10er-veggen.

Espen, som for øvrig er avslørt som en del av klatreeliten i byen, kjørte hardtrening i forkant av hengekonkurransen. Så da gikk det som det måtte gå for den regjerende mester: Sisteplass. En syk Evelyn slo knock out på hele gjengen. Med ny verdensrekord på 1,02 på det laveste trinnet vant hun ikke bare konkurransen, men hadde også bedre tid en alle de tre andre til sammen. Men med en nyutsprunget beskjedenhet for anledningen hevdet hun at det kun dreier seg om en uoffisiell rekord, siden hun ikke hadde klatret hele kvelden. Uansett var det særdeles godt gjort!

Kan ellers nevne at det ble nærmest opprørsstemning da det kom for en dag at DE ikke har gått på ski på +- 10 år. Det ble et folkekrav at han nå må se å komme seg ut. Vi får se hvordan det går...

6 kommentarer:

Grendstad sa...

Vel, jeg hadde ikke gått på ski på all den tid når jeg var 20-30 år, så det er ikke uvanlig. Nå synes jeg det er veldig bra, gøy og nesten alltid den beste friske luft man kan tenke seg. Kjøpte ei fjellskipakke på g-sport for noen år siden, og det har holdt lenge for meg.

Jeg må ellers si at jeg ikke savner mandagsklatringa når jeg leser om hvor trangt det er, bortsett fra at det sikkert er sosialt. Jeg er klar til onsdag kl 19 hvis noen andre skal.

DE sa...

Vurderer egentlig å pålegge meg selv en måneds klatrepause for å se om det hjelper på formen. Men hvis du er ledig på onsdag kan jeg gi det et forsøk. Så kan vi jo håpe på at det ikke er flere folk der enn at det iallefall går ann å tenke.

Grendstad sa...

Jeg jobber til 17 på ons, så da rekker jeg å hjemom å ete før økt fra 19 og utover.

Jeg synes også det går i bølger med klatringa, kan jo være ok å hoppe over ei gang eller to og gjøre noe annet, eller prøve å variere mer hva en går løs på. Gjelder jo å finne de rette rutene å klatra, og ikke gå seg fast i det vante. Synes jeg.

Anonym sa...

Når det gjelder å gå på ski så skulle jeg sagt det til deg i går DE. Det må gjøres med en viss glede. Alle kan jo gå på ski, så det er ikke noe du trenger å lære. Men hvis det ikke er gøy, hva er da vitsen. Det er jo så mye annet å ta seg til. Jeg støtter deg i det å ikke gå på ski, men skulle jo ønske at du prøvde deg. Lån deg noen ski i første omgang, og husk riktig smøring. God tur =)

Grendstad sa...

Nei, gløm ski. Eventuelt akebrett holder. Til nød pulk.

DE sa...

Pulk høres besnærende ut, men har enda ikke blitt så slapp heldigvis :) Ellers flere gode innspill på skifronten her som er fint å ta meg seg videre.