onsdag 25. februar 2009

Intervallsykling i lunsjen

Tenkte egentlig ikke på at dette blei såpass at jeg sjølkritisk kunne registrere det som ei treningsøkt, men i ettertid føler jeg jo at jeg fikk fullverdig trim.

Tuva ringte fra skolen til meg på barnehagen på Odderøya. Hadde glømt badetøy til svømming med SFO. (Ikke min feil altså, men Ritas og bittelitt Tuvas). I lunsjpausen på 30 minutter heiv jeg meg på sykkelen i fullende fart, sykla til Grim, fant badetøy, sykla til Todda, ga Tuva badetøyet, og sykla tilbake til Ødderøya. Alt så fort jeg kunne innen med sikkerhetsmargin i forhold til svake bremser på seinvinterføre. Det tok drøye 30 minutter.

God og svett seig jeg ned i en stol i barnehagen, og hvilte ut ei stund, før jeg gadd å aktivisere meg noe igjen. I tillegg sykla jeg fram og tilbake til jobben som vanlig i dag, så det blei ca 50 minutter variabel intervallsykling, med høyest intensitet i lunsjpausen altså.

Som fotnote nevner jeg at jeg i barnehagen har droppa å åpne barnegrinda når jeg skal ut og inn i barnegarderoben, men steger heller over de halvmeteren eller hva det er hver gang, sånn ca 10-20 ganger i løpet av dagen. Det gir faktisk beina en god variasjon på dagen.

3 kommentarer:

DE sa...

Dette var kreativ hverdagstrening. Tror ikke jeg hadde orket ei slik økt i lunsjen.

ØY! sa...

slike hverdagsøkter er minst like gode som andre.
å kombinere trening med nødvendige eller rutinemessige aktiviteter er jo tidskompetanse i praksis.

ØY! sa...

bare pass på at du ikke hekter i gjerdet eller porten.
fort gjort å bli litt snau nedentil..