lørdag 14. februar 2009

Vinterkarusellen 5. løp

Strålende vintervær ved Kristiansand Stadion i dag. Det var med andre ord endelig en fin dag å løpe på i vinterkarusellen. Både Øy! og Vestbakken stilte i 3 km-klassen. Vi var til stede en time før og hadde få problemer med påmeldingen denne gangen. Mannen bak skranken husket til og med igjen Diggidanga. Oppvarming bestod av to runder i løypa, dvs like langt som løpet i seg selv.

Stort sett bare kjente ansikter i vinterkarusellen så etterhvert har man fått en viss feeling på hvem man kan konkurrere med. Ingen tjuvstart denne gangen og feltet dro av gårde i en solid fart. DE fikk satt et bra tempo med en gang og kroppen føltes fin. Løypa i Kristiansand er litt mer kupert enn de andre to, så jeg var derfor i tvil på om jeg ville klare å holde helt inn. Ble løpende nokså på egenhånd, bare tatt igjen av en 10.000-løper i ny og ne. Passerte første målepunkt på 7,33. Andrerunden gikk like bra. Ble skikkelig heiet fram på det tunge oppløpet og klarte med det å mobilisere en spurt som brakte meg inn på 13,59. Har virkelig hatt sekundene på min side denne uka :) Holder også formkurven intakt med ca. 20 sek avslag fra forrige gang.

Øy:
for min del går formkurven litt andre veien,håper det bare er tilfeldigheter og varierende dagsform.
lå som nr 4 på hele første runde,holdt øyekontakt med de foran mesteparten av tiden.
men på andre runden ble jeg tatt igjen av to som jeg slo sist gang i Kr.sand.
Begge ble for sterke på det lange oppløpet,tiden ble 12.57. 11 sek dårligere enn sist.

Dagens prestasjon sto DE for,første gang under 14 på 3 km,det er veldig bra av en som nesten ikke hadde løpt for ett år siden.
Jeg må virkelig skjerpe meg for å holde ham bak meg i fremtiden.!

Siste løp i vinterkarusellen er om en måned i Mandal. Da tar vi en triathlon med løping, isbading og pizza med de andre Kristiansanderne.

resultat her:
under lokalsider-sørlandet:
http://www.kondis.no/

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Jo, dette ser interessant ut, at Vestbakken drar innpå øy. Vet ikke heilt hvor jeg befnner meg i det landskapet akkurat nå, skulle vært fornøyd om jeg holdt følge med Vestbakken. Hadde barnefri i dag, men heile dagen gikk med til revyjobbing i Høvåg. Blir lite organisert for tida.

Takker for godt referat, og interessant å følge med på. Tror nok Vestbakken har tida foran seg, og Øy (og kanskje meg) får nyte tida vi har igjen foran Vestbakken på resultatlista, og forsåvidt også Kristo.

Bra løpt begge!

DE sa...

Det er artig at tidene forbedrer seg, men tror ikke de høye herrer i Diggidanga har så mye å frykte i overskuelig framtid.

3000-meter er en fin distanse. Når det blir bart igjen må vi kjøre en ny idrettsdag på Vidda.

Grendstad sa...

Ja, en 3000 meter på bane når det blir bart blir interessant. Skal ikke legge lista høyt for min del.