tirsdag 17. februar 2009

Ski i ulendt terreng


Rett ut da jeg kom hjem fra jobb i halv fem tida. På ski hjemmefra, til fots og ski opp i høgda og inn på rød skiløype i Bymarka. Oppgått løype i løssnø, men ustabil. Fin tur i den lange rød skiløype (7,5 km), hvor jeg fikk veldlikehioldt skiferdighetene med renning i ustabile spor og laussnø, og forsering av kneiker og diverse type svinger. Hadde ei god tryning i en utforkjøring, men det hørte liksom med. Var ute i drøye 100 minutter, og det var mørkt når jeg kom hjem nærmere halv 7. En veldig bra tur, og veldig god skitrening. Holdt et slags tempo tilsvarende raske gange og jogging. Det blei vel ei mil til sammen på ski og føtter.

2 kommentarer:

DE sa...

Kjempetur! Det er litt av et privilegie å bare kunne gå ut døra, spenne på seg skia og gå rett ut i skauen.

Grendstad sa...

Ja, det er jo det. Nå synes jeg ski begynte å bli litt gøy etter siste to dager, men så se jeg værvarselet, og da blir det plussgrader i dagene som kommer. Ja, ja, fikk iallefall den bymarkaturen som jeg ofte har ei gang hver vinter. Fin buddhistisk tur.