lørdag 21. februar 2009

På tur med Team Mosjon

Noen ganger er det trivligere å løpe sammen med andre.
Derfor møtte jeg opp på fellestreninga til Team Mosjon i dag, med start fra gml. sykepleierskolen.
Vi var 10 stykker med Arild Vehus som guide og etterhvert snørydder.
Det begynte pent og forsiktig over Fant Olsen og videre på refleksløypa, så ned mot Grimsmyra,ei runde rundt vannet i Ravndalen.
Fint og rolig tempo med gange i de verste bakkene,som bidro til å holde pulsen nede på et fornuftig nivå.
Ved vestenden av Bånetjønn hadde vi løpt i ca 30min.
Etter runding av Båne gikk ferden videre opp i bymarka,via Revetjønnane og på stier med rikelig uberørt snø.Nå gikk det veldig mye på kryss og tvers på stier bare lokalkjente Vehus kan finne under snøen.
Ved sørenden av Bervann hadde vi brukt vel en time,nå gikk ferden hjemover igjen, dog ikke korteste vei.
Flokken var nå redusert til 8 stk,tror 2 slapp feltet ved Revetjønnane.
Vel tilbake på parkeringsplassen viste klokka at vi hadde løpt i 1t 35 min.

Det var en kjempetur som jeg aldri hadde tatt alene på dette føret.
Var god og mør etter rikelig med høye kneløft i løssnø, uten å være helt utslitt.

5 kommentarer:

Grendstad sa...

Dette var jo en bra tur. Var alle piggskodd?

DE sa...

Godt gjort å ta en slik langtur i dagens søppelvær. Men det ser bedre ut i morra.

Ellers begynner løpesesongen å nærme seg for alvor. Jeg har derfor lagt inn en del av vårens løp i kalenderen. Ble litt mange så folk får bare slette dersom man blir litt psyket ut av den lange lista :)

ØY! sa...

tror de fleste løp uten pigg,faktisk.
selv hadde jeg pigg.

ØY! sa...

syns det gjør seg bra med mange løp på terminlista.
kanskje en ide å merke barneløpene også,det er vel en jobb for oss fedre.

lurte også om det går an å få til en funksjon som teller hvor mange kilometer vi tilbakelegger i konk/løp.både samlet for DD og individuelt.
slenger det ut i tilfelle synspunkt eller andre ting.

DE sa...

Bare å merke barneløpene. Det overlater jeg til dere som bare har 12-13 år igjen til dere er bestefedre.

Interessant med en kilometerteller. Spørs om det finnes noen funksjon for det her, men vi kan vel mekke til noe.