tirsdag 7. april 2009

Hederlig 3. plass med god duathlon


Så kom jeg også opp på Den Omvendte Båd i 2009 som 3. i Diggidanga. 2 mils sykling via Setesdalsveien - Mosby - Sødalsida - Skaugo - til der stien til båden starter ved grusveien inne i der på 50 minutter. Løp deretter etter en 1 minutts drikkepause opp til toppen på 12 minutter. Var overraskende fin i beina etter syklinga, men det var veldig tungt i kneikene. Stiv og meeeget langsom da, men greide å løpe heile veien. Jeg sykla og løp opppimot max, og dette var meget oppløftende.

Etter god pusting og hvile på toppen, innskriving i bok, og finning av siste dagers Diggidangaer, løp jeg ned igjen, og sykla hjem igjen via Skaugo, Sødalveien og sykkeltrassen til Grim. Dag Eivind utsendete syklist dukka opp på Sødal, vi kom likt inn på Sødalveien, men jeg slo ham grundig. Han prøvde en spansk en med å sykle snarvei i rundkjøringa ved Oddernesbroa/tunnellen, men det hjalp ikke. Finn en sterkere neste gang Dev.

Var hjemme etter 105 minutter. GPSen viste 3 mil tilbakelagt. God og mør. Deilig å ta seg skikkelig ut. Lenge siden. God smak av triathlon.

4 kommentarer:

DE sa...

Hehe.. Det er tatt til etterretning :) Nå som selvtilliten er god kommer motstanden til å bli bedre også.

Har aldri tatt den stien, men 12 minutter høres meget bra ut. Ellers bra referat og bilde :)

ØY! sa...

gutten i støtet.
skulle vært der og gitt deg litt motstand..

hvis jeg forstår deg riktig,løp du opp Kyrdalen??
12 min til toppen der er jo ballebra!

ØY! sa...

vi må få til fellestreninger etter paasche.

Grendstad sa...

Jo, det kan se ut som det er Kyredalen på et kart her. Det er den vanlige skilta løypa fra jegersbergveien eller hva den heter.

Bra å ha mål på Den Omvendte Båd. God utsikt. Fin plass.