onsdag 15. april 2009

Stangselleri til 10 kroner

Sykla til svømmehallen. 1500 meter i svømmehallen på ca 40 minutter. Crawling og saltovendinger. Det er vel mitt vanlige tempo. Prøvde å få riktig teknikk, men uvant å ha hodet bøyd så langt ned. Minsker framsynet. Men ellers gikk det bra, og bare ørsmå krampetendenser. På slutten blei jeg litt småsvimmel, og vendingene satt ikke heilt. Så sikkert veldig komisk ut der jeg vrei meg i ulike retninger uten å lykkes heilt.

Etter badstu, og god tid i garderoben, sykla jeg via et pitstop på Enrum opp til Kjerrane. Derfra en løpetur på 20 minutter i og rundt hovedturløypa. Skulle løpt lenger, men usikker på løypenettet, og sikra meg. Plutselig var jeg tilbake til start.

På vei hjem stoppa jeg på Krossen for å kjøpe tunfisk i olje. Det hadde de ikke. På grunn av begrenset medbragte mynter, endte jeg derfor opp med stangselleri til 10 kroner. En snurrig avslutning på en slags semitriathlon.

5 kommentarer:

ØY! sa...

misunner deg svømminga altså.
du er jo som en makrell i vannet.
Hadde du hodet ned,med pusteteknikk også?
Jeg behersker jo ikke dette i det hele tatt,men har litt forståelse av teorien.Har skjønt at du må ha hodet mellom skuldrene og blikket ned i bassenget,litt foran deg.
Da ligger kroppen mer i "pil"-formasjon.
Tunfisk eller stangselleri?ikke godt å si.

DE sa...

Himmel og hav for noen økter du kjører for tida! Skjønner at Diggidangas elitelag for alvor er igang med sesongen.

Grendstad sa...

Ja, jeg er ikke ekspert på den teknikken akkurat, lærte litt på Spicheren for et par år siden, men jeg merka at når jeg bøyde hodet lenger ned, ble vannstrømmen bedre, og synes det gikk et hakk fortere. Litt vanskelig når en samtidig må se opp for andre svømmere, sjøl om det var ganske romslig i dag.

Ellers begynte en ung fyr, innvandra fra balkan eller noe sånn, og slå av en prat da jeg kom opp av vannet. Han mente jeg hadde svømte sykt lenge. Fyren fikk aldri av seg badebuksa hverken i badstua eller i dusjen, og var litt småsnål. I garderoben hilste han på et par landsmenn, uavhengig av hverandre. Jeg begynte å fabulere om at han og de andre kom fra et område på balkan der alle mennene var homofile. Måtte le litt av tanken for meg sjøl. Tenkte også at jeg kanskje at jeg hadde tatt inn litt for lite næring igjen, siden jeg begynte å fabulere sånn.

Da fyren kledde på seg, viste det seg at han var securitasvakt i full uniform. Skulle på jobb. Brukte lang tid med å få gele inn i håret. Småsnålt det også.

Litt underholdning er jo bare av det positive for oss humorbuddhister.

Ja, ikke så verst økt i dag. Merka at svømminga tapper en god del energi ut av kroppen generelt. Må nok fylle opp mer i forkant neste gang, men økta i dag kom litt utenom spiserytmen min.

ØY! sa...

hvis de lignet på Freddi Mercury i tillegg og muligens homo,så er det nok representanter for Kroatias vannpololag du har truffet.

ØY! sa...

det er nok en Village People-link også her,ref uniformen.