torsdag 30. april 2009

Terrengkarusellen 5. løp

Denne gangen i baneheia i finfin vær. Den såkalte Walthers løype går på kjente stier. Noen ubehagelige bakker er det jo, men alle er greit håndterbare.

DE startet sammen med noen kollegaer, men ble fort løpene på egenhånd. Har vært litt støl i beina etter siste ukes treningsøkter, men klarte første km på 5,15, deretter 5,00. Tror de må ha slurvet litt med hvor skiltene ble satt opp. Den tredje og hardeste kilometeren gikk på ca. 6,00. Hadde ingen å kjempe mot i den vanlige Fant Olsen innspurten, men klarte likevel å holde et akseptabelt tempo og kom inn til 20,22.

(Er det andre som har løpt er det bare å henge seg på)

Olav: Endelig fikk jeg også et løp. Det var nesten for jævlig å løpe i dag, pressa seg opp i mellomgulvet, mest psykisk tror jeg etter det bedraget med Spicherenvideoen, og litt hanglende form i det siste, samt at det har kommet ting i veien for trening siste dager. Den fysiske formen er imidlertid ok, så jeg klarte å holde meg godt i gang, sjøl om et lumsk snev av lysten til å bryte lå og murret litt. Da jeg kikka på tida mi fra i fjor, hadde jeg slått den med 3 minutter og 10 sekunder! Har mye å takke Diggidangabloggen for gitt. :-)

Passeringstider (ja, passering 2 km sto kanskje litt tidlig?): 4,45 - 4,35 - 5,50 og i mål 19.00 tror jeg (km-tid 5,07 på siste). Kan ikke annet enn å være meeeeget godt fornøyd med det. Tenkte jeg skulle være bra fornøyd hvis jeg kom under 20.00. Må oppjustere malen til drøye 5 min pr. km på flate løyper nå tror jeg, og håper det blir litt bedre å løpe når psyken er bedre. Den har kommet seg betraktelig, siden ting går over etterhvert, og fordi psyken alltid har godt av litt fysisk kjør.

Regner med at Dag Eivind også bedre tida si betraktelig side i fjor. Hvis det er samme mal som i fjor skal Svein ha tida 17,38. Svein?

Svein: Bra gjetta,Olav.
Med fru Fuglerud Sødal som fartsholder gikk det som følger: 4.07-8.45.14.10- 17.41.
Er fornøyd med løpsopplegget og utviklinga.Hadde 3 foran meg som jeg fighta litt med,og tok på oppløpet.Jeg liker godt dette oppløpet,mange som "skrubber" litt her.


9 kommentarer:

Grendstad sa...

Jag kom avgårde 18.15. Når løp du? Jeg var ganske kjapp inn og vekk etterpå, måtte avgårde å hente unger.

Bra løpt, D.E.!

Grendstad sa...

Jøss, for en taiming i Diggidanga! Bra å ha raske folk til å vise vei, Fuglerud Sødal ja, vikarierende kollega i barnheagen til Sofie som kanskje sagt. Å løpe etter damer kan jo inspirere til litt ekstra.

Veldig gøy når en kommer i en bra gjeng, og ikke minst slår dem i spurten. Synes også den bakken er bra.

DE sa...

Nei, den bakken er rævva. Umulig å få opp toppfarten...hehe

Jeg løp vel ca 16.15. Veldig mange kjente i det tidsrommet, men ingen Diggidangas. Bra du kom igjennom Olav, selv under rådende forhold. En meget bra tid også. Humorbuddhismen kan man alltids finnen en annen gang.

Grendstad sa...

Ja, når jeg ser på de offisielle resultatene her, så fikk jeg altså 19.03, og så håper jeg at ikke ikke begynner å henge meg opp i det, hvis skretariatet fomler litt med avleseren he-he.

Jeg bomma med 1 sekund med å tippe tida til Svein ser jeg, som fikk 17.39. (bedre enn egentatt tid) Vestbakken hadde som ventet oppgitt heilt korrekt.

Grendstad sa...

Ja, jeg kommenterer i vei her. Jeg ser også at jeg endelig har distansert Harald Flå og Borgar Haugland. Det var på høy tid he-he.

DE sa...

Gratulerer Olav! Hvem er neste du skal ta igjen? hehe

Grendstad sa...

he-he, prøver å fokusere på andre ting, og ta dette som en morsom bieffekt - (men: en gammel kjenning Hallgeir Nilsen lå ca 10 sek., foran så jeg, slår jeg han, er jeg godt fornøyd, har bare slått han ei gang før, spretten type)

Skulle ønske det var et milløp ei gang i uka heller, hadde passa bedre :)

ØY! sa...

har vært litt uten nettdekning,derfor lite kommentering.
Synes at tidene og prestasjonene er veldig bra.
opplevelsen man har underveis står ikke alltid i stil til reultatet,ref Olavs løp.
Kjennes det ekstra tungt en dag,kan det være fordi man presser seg mer.

Ned mot 20 min må jo være en megaforbedring av DE!

Forslår at Olav peiler seg inn på Dag Rasmussen som hadde 18.41,tror du klår ham i løpet av sesongen.
Dere er i samme klasse også.

Grendstad sa...

Ja, må vel kunne ta han, men han virker som en snurre sprettype. Som sagt, har fokus på andre ting. Så får dette bli god underholdning innimellom.