torsdag 16. april 2009

Terrengkarusellen 3. løp

Strålende sol over Baneheia i dag og det var dermed perfekt å løpe karusellen. Som nevnt tidligere i uka var det en helt ny løype som visstnok skulle være 4,2 km.

Bare 10 meter ute i løpet stod det imidlertid en stor plakat som forkynte følgende: "Løypa er 5,2 km". Tidenes utpsykingstriks fra utvalget var dermed et faktum. Her hadde jeg løpt tidligere i uka på det jeg trodde var en helt elendig tid, men som med et lite pennestøk plutselig ble habil nok. Dette var en skikkelig startboost og jeg dro med en gang forbi et par halvkjente folk uten tid til å hilse.

De to første kilometerne gikk unna på henholdsvis 5,25 og 5,25, jevnt og bra. Deretter begynte det å røyne litt på. Trappa og bakken opp til det jeg tror kalles for 4. stampe var som vanlig hard. Var skikkelig sliten da jeg kom til Ravnedalen, og det ble ikke noe bedre av at jeg fort forsto at sløyfa i selve dalen var en del lengre enn det jeg hadde trodd på forhånd. I bunnen av bånebakken var pulsen 178, noe som var en dårlig start på klatringen. Klatre likevel å småjogge nesten hele veien opp, bare i siste trappeparti ble det gange pga en saftig trafikkork.

Etter en litt annen innspurt enn det som er vanlig i Baneheia kom jeg inn til 30,27. Var helt nede i kjelleren i dag, og må si meg fornøyd.

og her litt ut i serien ser vi Diggidangas representant i fint driv. Litt av noen gubber som er først i feltet her. Ser jo forholdsvis korpulente og vindskeive ut he-he: http://www.fvn.no/sport/article662412.ece

Resultatlista: http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7B1E2B45BB-3D1E-4E39-B8A7-7C9C7D35CBC9%7D.pdf

4 kommentarer:

ØY! sa...

bra triks av utvalget!
godt tenkt av deg,å snu det til noe positivt,mens det letteste hadde vært motsatt.
her får du betalt for tirsdagturen.
mer enn godkjent vil jeg si,både stayerevnen og tiden er bra!
Så vidt jeg kan skjønne har du en km-tid på rundt 5.45-50.

Det er ikke så lenge siden du ytret at det ikke var mulig for deg å løpe alle bakkene, men nå tar du balletak på de!

DE sa...

Ja det blir vel en kmtid litt i underkant av 6 min. Greit nok i den løypa.

Ellers er det bare å takke for Øy!s iherdige innsats som bakkeintervallcoach. Uten det hadde det aldri gått.

Grendstad sa...

Jo, da er du jo under 6-minutteren tross bakker og sånn. Jeg må si dette var et slag i trynet for forhåndsbesiktigelse- og forhåndsløpinga. Godt du ikke hadde solgt informasjonen. Da hadde nok reklamasjonene stått i kø.

Rakk ikke å løpe sjøl i går. Blei for tett mellom slagene. Neste torsdag ryker også, men så er jeg med igjen.

DE sa...

Hehe. Tror dette er i innspurten. Var så i tåka at jeg aldri så noen fotograf. Men morsomt at akkurat dette ble foreviget, for de tre personene sperra veien noe voldsomt og stjal opptil flere sekunder av tiden min.

Ellers er det jo jammen meg klatreClaudia som er på bilde 10.