torsdag 23. april 2009

Terrengkarusellen 4. løp

Nok en perfekt solskinnstorsdag, som skapt for terrengkarusellen. Som tidligere blogget gikk løypa denne gangen i Jegers. 4 km og litt blanding mellom grus og sti. Det var masse mennesker og skikkelig folkefest.

Av Diggidangas menn var DE først ut i løypa. Planen var å ikke åpne for hardt i de første bakkene, men det er lettere sagt enn gjort. Da jeg passerte 1km-merket etter 4,45 skjønte jeg at det kunne bli trøbbel senere. Bestemte meg likevel for å la det stå til. Passerte 2km på 10,05. Den tredje kilometeren var tung med mange bakker, så neste passering var på 16,10. Klarte å få opp dampen igjen fra demninga. Hele løpet hadde jeg ikke blitt tatt igjen av en eneste person, men ett par hundre meter fra mål hørte jeg at det nærmet seg en navla racer. Det var det som skulle til for å moblisere sprinteren i meg, så jeg suste i fra og kom inn til 21,21. Ikke helt optimalt løpsopplegg, men likevel godt fornøyd.

Svein:
På grunn av foreldremøte og fotballtrening senere hadde jeg ikke tid til å vente på første tidsgruppe.Jeg og Kristoffer la derfor avgårde på egen hånd(føtter).Første kilometer gikk på 4.31, 2 km passerte jeg på ca 9,12, tredje på 15.02.
Er litt usikker om det er fordel eller bakdel å løpe på egen tidtagning.Man tar jo igjen folk hele tiden når man velger den løsningen,og kan bruke dette som motivasjon.I et felt med flere på samme nivå,kan man med litt flaks få god drahjelp.Som sagt litt usikker på hva som er best.
Underveis fikk jeg en sabla magekrampe,sikkert fordi jeg løp anspent og ikke helt varm.
Kom omsider i mål etter en del slalom mellom andre løpere/gangere på slutten.
Kristoffer fikk uoffisielt 23.30.Tiden min ble 19.07.

Både Emma og Kristoffer løp barneløp først i fin-fin stil.

Resultatlista: http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7BA7CB1EF6-6FAF-41A4-BBA8-1EE9FCE65F51%7D.pdf

6 kommentarer:

Evelyn sa...

Supert Dag Eivind. Du har iallefall fullført løpet.
Ikke verst bare det.
Ha en avslappende kveld med en kald cola og en pose ostepopp c",)

Grendstad sa...

Hepp. Gratulerer med skikkelig god tid, og halvannet minutt bedre enn beregna, og halvannet minutt bedre enn Svein i fjor. Her går det jo så det suser i treningsbuksa.

DE sa...

Takk begge to for fine kommentarer :) Det er gøy med fremgang!

Ble ikke tid til noe avslapning for ferden gikk rett videre til yogatime :) Mer om det i eget innlegg.

ØY! sa...

moro at du bommer så grovt på anslaget!dette går riktig vei.
Spennende å se tiden din på 5 km på Fevik.

Grendstad sa...

og piggsvein løp også under sitt anslag, og slo sin egen fjorårets tid med 3 minutter?? herregud for en framgang.

DE sa...

Svein produserer den ene kanontiden etter den andre, så her er det bare å gratulere! Kommer en skikkelig test på lørdag med halvmaraton. Blir spennende å følge det løpet.