torsdag 2. april 2009

Terrengkarusellen 2. løp

Karusellen hadde i dag start ved Spicheren og gikk ei rundløype rundt universitet og nedre del av jegers. Strålende sol og godt og varmt, så i rake motsetning til forrige gang var det perfekte løpeforhold. Noen bakker var det, men i all hovedsak ei snill løype på litt over 4 km. Olav meldte forfall, men Svein og DE stilte til start.

DE var førstemann ut i løypa. Ettersom jeg fremdeles har en del gørr i systemet hadde jeg bestemt meg for å ikke gi alt i dag. Startet rolig og la meg bak fire fem andre løpere. Ble gledelig overrasket da det viste seg at den første kilometeren gikk unna på 5,30. Bestemte meg for å holde det tempoet. I bakkene etter demninga begynte de andre å gå, så da smatt jeg forbi. Lå jevnt på skjema hele veien og kom i mål på ca. 22,10 uten noen form for spurt. Vil anslå at jeg lå på ca. 80% av vanlig innsats, og var derfor godt fornøyd med resultatet.

Svein:

Jeg lærer visst aldri å beregne nok tid til oppvarming,så også i dag.
Etter en kjapp briefing av løypa av DE,var det bare å gi gass.
Fra start tok jeg det nokså rolig,med flere bak enn foran meg.
Finner det vanskelig å få opp dampen uten oppvarming,så her må det være sekunder å hente.
2-3 løpere gikk forbi meg på den flate asfaltdelen bak barnehagen,disse ble satt på plass i bakkene,særlig når vi kom til skogsterrenget.
Hele veien hadde jeg los på en som jobber på Løplabbet,vedkommende slo meg med ca.20 sek sist.Avstanden frem til fyren vekslet mellom 40-75 m.tenker jeg.
Helt på oppløpet klarte jeg å slite meg forbi.
Alt i alt et ok løpsopplegg,det kan være med raskere start hadde jeg hatt mindre igjen på slutten. I mål på 18.53

http://trail.motionbased.com/trail/activity/7917064


Resultatlista: http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7B6FC3A003-59E8-4A73-B363-174F8F5FEE5D%7D.pdf


7 kommentarer:

Grendstad sa...

Jo, det hørtes jo ut som et bra løp, og ei bra løype. Fristende. Har bare fått sykla til og fra jobb i dag, ellers barneteater. Får løpe litt til helga. Har kjent litt gørr i brystkassa siste dager, som sikkert hadde slått litt ut på løpsformen, men ingenting jeg merker i min daglige pusting.

DE sa...

Utrolig fet effekt Svein! Her har du massevis av statistikk å leke deg med. Men går det ikke ann å få skrudd over på metrisk system? Har aldri skjønt meg på dette miles-systemet.

Ellers er det kanskje litt vel slapt å ikke legge inn et lite referat?? :)

ØY! sa...

hadde ikke tenkt å snike meg unna ref,men fikk litt dårlig tid tidligere, pga overnattingsgjester på vei inn.
ref.kommer.

når det gjelder km/miles så er det km hos meg,mulig det er en lokal ting som kan endres hos deg.

ØY! sa...

gå på ACCOUNT og PREFERENCES.
der skal du kunne endre måleenhet.

DE sa...

Genialt! Nå fikk jeg det til. Dette gir jo masse muligheter til å følge opp treningen.

ØY! sa...

har du prøvd PLAYER modus?
litt nerde-moro.

Grendstad sa...

ja, det tekniske her har jeg ikke satt meg inn i, men skjønner at Øy er godt under 5 minutter pr. km., og det er jo sterke saker. Jeg lurer på om jeg også mister de 2 første rundene etter påske pga teaterjobbing, men så skal jeg vel være på plass igjen.