søndag 5. juli 2009

Heilt tom på langtur i god sykkelløype

I krysset rett nord for Oggevann.

Ei for meg ukjent og stilfull bro på veien mellom Vegus og Senum

Mange pene partier på veien mellom Vegus og Senum.

En lengre søndagstur i dag nordover. Enrum- Strai-Mosby-Vennesla-Vegusdal-Senumstad-Birkland-Ryen-Ålefjærveien-Enrum. Hadde det litt åpent. Da jeg kom til krysset rett nord for Oggevann, hvor triathlonløypa vender sørover, fortsatte jeg nordover til neste avsyklingsmulighet, siden jeg hadde lyst på litt nytt. Fortsatt til Vegusdal, og svingte derfra av mot Birkeland opg hjemover.

Lengde: 125 km - Snittfart: 28,39 km/t - Maxfart 69,1 km/t - + 3 pauser på tilsammen 20 minutter

Lengden blei i meste laget. På Birkeland prøvde jeg å spise litt, men fikk ikke så mye i meg, men fikk lett i meg en snickers og cola. Skulle nok ha kjøpt mer sånn. Gikk heilt tom på veien mot byen, og snitt farten sank nedover fra ca 30 km/t. Mista energi, ræva mør (lette fra setet stadig hyppigere), armene blei møre, forbladene begynte å verke, ja slike ting som skjer når en sitter for lenge i samme litt uvante stilling.

Kom meg hjem til slutt, og måtte bare legge meg ned, og sovna på sofaen. Begynner å komme meg nå. Tror jeg har blitt godt kjent med racersykling nå. Må bare finne litt bedre niste enn brødskiver, og få i meg mer snickers og cola :-)

5 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Du er jo gal mann!! Iflg Friskus så må du ha en tlf vakt når du sykler sånn som dette...Det er jo hinsides.
Uansett så er du jo i en fantastisk form da..Det er du og Tour D France guttan..minus veltene da...hehe

God kveld..og sees i morra:-)

Grendstad sa...

Tenkte faktisk på å ringe Vestbakken for å ha beredskap i tilfelle mer enn en punktering. Da måtte jeg ha hatt skyss hjem.

Traff mange syklister på turen, så det er flere gale der ute. Er på nikk med dem nå. :-)

ØY! sa...

friske takter fra den nybakte racersykkeleier.
det er jo en interessant erfaring å gå tom for energi også,jeg har prøvd det samme i delvis samme løype.
velkommen etter,he-he
brødskiver med litt salt og søt pålegg er en klassiker blant syklister. i ditt tilfelle ventet du nok for lenge før du hivde innpå.det tar lenger tid å få energien ut av brødet enn snickers og cola.
enn kombinasjon av nevnte føde pluss sportsdrikk har ihvertfall virket for meg.

12-13 mil solosykling med snittfart opp mot 30 km/t,krever jo sin mann.
uansett en solid økt og nyttig erfaring å ta med seg videre.

ræva kommer seg sikkert også etterhvert,du er jo et fremskutt medlem i spenol-gruppa,så det er bare å kline til!!

Grendstad sa...

vel, jeg prøvde å spise litt før, men hadde ikke lyst på - men skal prøve pølse (som jeg ikke hadde) istedet for ost neste gang.

Hilde Fantomine sa...

peanøttsmør og syltetøy er nok fint..for ikke snakke om nugatti...
Nugatti på skiva var livets på Gaustatoppen:-)