søndag 19. juli 2009

Langtur på grus/sti/vann/asfalt

Som overskriften tyder på ble det mye forskjellig underlag på min 25 km-tur i dag.Prøver stadig å finne flate traseer til lange,rolige turer.
I dag startet jeg fra gamle Lundsbro retning oppover Otra.Trodde det skulle bli en fin ,flat start på runden,men kratt og kjerr,sammen med mye vann i stien gjorde første 5-6 km til de hardeste.Opp til Gangdalen(6 km) brukte jeg omtrent 60 min,så farten var jo ikke allverden.
Tok turen ned til riksveien på Strai, og satte kursen mot byen.Fant rytmen og roen med en marsjfart mellom 5.45 og 6 pr/km.Løp innom Ravndalen og fulgte bunnen av Baneheia mot Egsområdet igjen.
Så videre på "kjærlighetstien", rundt sykehuset og oppover elva igjen et stykke(på den greie delen).Motsatt vei langs elva, ned til Tangen,rundt denne litt på kryss og tvers før jeg kunne logge 25 km på 3 timer.

Føler det går greit å løpe på asfalt i større grad nå,men ønsker å variere litt med mykere underlag innimellom.
Litt sliten i anklene, men ellers ok.

(uke 1 - dag 5)
(uke 29: 67 km + 90 min)

2 kommentarer:

Grendstad sa...

skal si du løper - ja det er ikke lett å finne flate traseer til lange rolige turer -

DE sa...

Litt av noen turer du tar! Skjønner at dette er et meget seriøst opplegg. Fortsetter du sånn blir det vel få problemer med å fullføre i Oslo.

Ser ellers at du har lagt inn tennis som kategori, men regner med det skulle vært noe annet :)