onsdag 29. juli 2009

Sykling østover denne gang

Kombinasjon med trening og familiebesøk i Risør denne gang.
Linn og barna i bil,jeg på sykkel.
Fulgte stort sett sykkelrute nr 1.Pga tunneller og vanskelige passasjer for myke trafikanter går den via Birkeland til Lillesand.
Videre går den egentlig innenfor Kaldvellfjorden på grussti,men det er ikke så greit på racersykkel.Derfor ble det å smyge seg langs E-18 til der biltrafikken blir ledet inn på ny motorvei et stykke før Grimstad.Kjempefint å sykle gamle E-18 omtrent uten biler.
Traff far og datter på racersykkel litt før Grimstad og fikk gode råd for videre ferd mot Fevik og Arendal.
I Arendal var det tid for lunsj; 12-øres og cola fra glassflaske,det gjorde godt i skrotten.Hadde nå syklet i 4 timer.

Rett før Eydehavn kom en av DEs menn susende forbi,skal si du har fått spreke gutter i stallen!
Med tempostyre og saft i tråkket la han veldig i vei mot Tvedestrand, med jeg halsende 100-150 meter bak.Moro å prøve å henge på selv om jeg nå hadde 10 mil i beina.Klarte å nærme meg bitte grann etterhvert,men plutselig svingte han av den luringen.Neste gang skal jeg gruse ham..

Fra Tvedestrand til Risør er det 33 km med mye opp og ned,begynte å merke det i beina på dette strekket.Å sykle så mange timer alene er også en tålmodighet og konsentrasjonsprøve.
Ved kryss på Laget klarte jeg det kunststykket å sykle feil vei!!For ei svime!
Det resulterte i ca 25 km ekstra, pluss at jeg fikk ei sabbelig regnbyge på siste stykket mot Risør.
Treningsmessig sikkert bra da, og så fikk jeg sett et stykke av Risør kommune jeg ikke har sett før.

Ihvertfall godt å være fremme i Risør by etter 7 timer effektiv sykling.
Totalt 30min pause for spising og slikt.
172 km med snittfart på 25.

uke 3 - dag 1

2 kommentarer:

Grendstad sa...

Godt sykla vil jeg si. God snittfart på så lang tur. Du havna altså i hjemtraktene til de to frontfigurene i Pjotr Fijas. Forstår at du ikke var heilt med på Laget. Bedre lykke hjemover.

Sykla ei gang fra Risør i 3-tida på natta mot krs på e18 på sommeren i fint vær. Anbefales.

DE sa...

Dette er jo helt hinsides! Sykle på egenhånd helt til Risør. Ble jo nesten like langt som til Hovden dette her.

Jeg er sabelig imponert over hva du får til! Hvor finner du motivasjonen?

Ellers har jeg gjort noen rokkeringer i stallen ja. Dere har jo begge to virkelig fått opp dampen, så det var på tide å få inn litt mer dynamitt :)