tirsdag 21. juli 2009

Søskenbarnklatring

I formiddag møtte jeg 4 av mine søskenbarn til klatring i den nye veggen på Odderøya. Alltid hyggelig å klatre med disse folkene, og enkelte holder meget høyt nivå.

Klatret de to samme løypene som sist uten problemer. Prøvde meg også på den løypa som heter "piger i hver havn". Den er 5+ og har heng siste halvdel. Ikke langt fra toppen gikk jeg meg fast og ble hengene lenge. Da jeg endelig fant løsningen på problemet hadde venstrearmen låst seg og hadde derfor ikke krefter til å løfte meg de nødvendige 30 cm eller hva det var til topptaufestet. Men denne løypa er innen rekkevidde, så håper å få klatret den før sommeren er over.

3 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Du klarer det i løpet av sommeren garantert... og det hjelper nok hvis Fantomine er med deg, og ikke prater hål i huet ditt...

Grendstad sa...

Piger i hver havn må du kunne klare. Nå har du jo ei i den nærmeste, og det må vel kunne holde heilt opp.

Du har jo tatt deg godt ut når du ikke klarte de 30 siste cm. Godt jobba. Mine søskenbarn kan ikke annet enn å gå i litt ulendt terreng og mekke på de nære ting, så du er priviligert sånn.

ØY! sa...

det er ikke tvil,du er klatrekongen i DD enda.
dette klarer du ved neste anledning