onsdag 13. august 2008

4 km - 1.42.57 - uten Spenol


Aldri har jeg mer lignet en fisk i trynet

Ja, så var det også gjort. Inspirert av Lewis la jeg i vei i Stampa med et mål om 4 km, altså 10 ganger t/r i Diggidangaløypa nord/sør. Runde etter runde gikk det, jeg tenkte at jeg var varm, jeg så bildene jeg har av Lewis svømme rundt Nordkapp og i Sognefjorden for meg, og med delmål underveis som, 2400 meter, og 3000 meter gikk det hele veien til 4 km.

Jeg greide å holde et jevnt tempo på ca 10 minutter pr. runde (400 meter), litt opp på slutten, og nesten heile veien puste inn når jeg tok tak, og puste ut under vann på gli. Jeg holdt glien litt slik at jeg fikk1-2 sekunds hvile. Det gjorde at jeg greide å holde et jevnt tempo, og ikke bli andpusten.

En spesielt god opplevelse, og siden jeg ellers om dagen sliter med web og dårlige økonomiske framtidsutsikter, var jeg litt innstilt på å være litt fandeninvolsk. Spesielt var det også å svømme og svømme, mens folk kom og gikk rundt meg, og når jeg var ferdig var jeg så slimete på kroppen som jeg aldri har vært før. Hvordan jeg så ut i trynet, kan dere sjøl se.

Været var ok, noen minutter var det motvind, bølger og regn, men det spilte mindre rolle. Fine svømmeforhold. Det hører med til historien at det var meninga jeg skulle treffe Åsmund, men han huska feil i farten, og møtte opp ved Bervann. Det var mulig at det gjorde utslaget, slik at denne egotrippen ble såpass vellykket.

Da jeg kom opp på land fant jeg også en fet ring, som jeg nå bærer på venstre ringfinger. Tar det som et tegn på at det blir bedre tider med jobb og økonomi.

8 kommentarer:

DE sa...

IMPONERENDE!

Gratulerer til Olav Lewis Grendstad! Disse svømmedistansene tar jo kaka og vel så det.

Godt å få et løft iblant. Håper det inspirerer til videre svømmeinsats.

Tenkte jeg skulle ta ei økt i stampa etter karusellen i morra, men det blir bare 10% av dette her.

Grendstad sa...

He, he

Jeg har jo sett Lewis på tv noen ganger, men det var utrolig inspirerende å få svar fra han, og også se på nettsidene hans. Han er jo en skikkelig fyr altså

http://www.lewispugh.com/index.html

Når jeg skreiv til han at jeg hadde svømt 4 km i dag, tipsa han meg om dette:

http://www.fjordswim.no/nn.php

Så da bærer det opp til Sogn igjen he-he . Ser veldig bra ut, men jeg må kanskje få i gang crawlinga.

Ja, jeg er fremdeles ganske fornøyd med meg sjøl.:-)))

Jo, kanskje en liten tur etter karusellen. Bare en dukkert tror jeg.

DE sa...

Skjønner at det er i Sogn det skjer dersom man vil delta på "galskap" :)

Her er det bare å legge seg i hardselen som det visstnok heter. Tror absolutt du har mulighet til å hevde deg her.

Grendstad sa...

Ja, det hadde vært gøy å gjennomføre der oppe. Bare det går an å fortsette med moroa som nå, uten at det blir for mye spesialtrening mot det ene løpet.

ØY! sa...

HELT RÅTT!

Dette er jo så sykt at bare Olav "ålen" Grendstad kan gjøre dette.
spesielt imponerende å holde psyken og tålmodigheten så lenge, i tillegg til det fysiske selvsagt.
GRATTIS!

Grendstad sa...

Takker for positive tilbakemeldinger. Spesielt for oss som ikke har kone og barn, er det jo motiverende underveis i slike påfunn å vite at vi kan legge rapport ut her og få respons.

Nå har jeg bare 18 mil på sykkel og en maraton igjen he-he

ØY! sa...

barn har du vel fortsatt..

Grendstad sa...

he-he

ja, det var sant. Mister litt realitetssans av sånn svømming he-he