onsdag 27. august 2008

Suser avgårde

Nesten julaftenstemning hjemme hos meg i dag da våtdrakten kom i posten. Drakta er en nybegynnerutgave og heter Orca Equip. Herligheten kostet €200 + frakt på €25. Til sammen ble det belastet NOK 1808 på kontoen min.

Drakta ligger på denne linken:
http://www.orca.com/orca-products/orca-products-page-469.aspx

Måtte selvfølgelig rett opp i stampa for å prøve ut. Må vel innrømme at den kanskje er noe i strammeste laget. Ikke akkurat lett å skjule magen, og det var litt ballbreakertendenser. Men dette går seg nok til får jeg håpe.

Effekten på svømminga var det iallefall ingen tvil om. Drakta gir mye oppdrift så jeg fløt av gårde som en fisk. Tiden ble 10.35, noe som er et halvminutt bedre enn forrige rekord. Fortsetter det slik er jeg snart klar for å doble distansen.

Ingen problemer med å holde seg varm i vannet. Ble rett og slett skikkelig varm i toppen, så det var nesten litt for mye av det gode. Et annet stort pluss er at det blir mye tryggere å svømme nå, for flyte gjør man uansett. Dette virker lovende :)

....................................Stampa en sensommerdag

5 kommentarer:

Anonym sa...

kuuuuult.

ØY! sa...

2 X GRATULERER !!

med ny superrekord og ny ballesqueezer.
det ligger an til en lang og god svømmesesong i stampa.
nok en gang:du svømmer godt!

så må du legge inn bilder i helfigur med drakt,for de kvinnelige lesernes/kikkernes del.

ØY! sa...

det kan jo være at du har fått en damemodell,siden du har problemer nedentil.
det går seg nok til når det blir skrumptemperatur i vannet.

DE sa...

Skal det legges ut et helbilde er jeg redd siden vår blir sensurert :)

Ellers har damemodellene helt andre betegnelser, så det er nok ikke det jeg har fått. Det rare er at ifølge målene skulle drakta egentlig vært litt i største laget. Har ikke så mye peiling på dette, men tipper den kommer til å utvide seg etterhvert. Og som øy! sier vil nok skrumptemperatur i vannet også hjelpe til.

Grendstad sa...

Jada, på viterstid kan det faktisk bli problemer med å finne pungen når en skal tørke den etter en dukkert.

Lykke til.