lørdag 23. august 2008

Kjapp aqualon

Planen for i dag var egentlig å gjøre en skikkelig gjennomkjøring før mandagens triathlon, men siden det arrangementet gikk åt skogen ble det endring i planene.

Etter først å ha revet av meg det som var igjen av hår på hodet over nok en miserabel kamp av Liverpool, kunne jeg lime på håret igjen da vi helt på tampen hadde mer flaks enn hva til og med man.ure er vant med. Oppstemt som bare det dro jeg til stampa. Vannet har fremdeles god temperatur, men snart er det nok klart for våtdrakt. Prøvde ellers med neseklype i dag, men det gjorde ingen merkbar forskjell.

Etter en god start følte jeg det gikk veldig tregt etter hvert. Ble derfor særdeles overrasket da mellomtiden lød på 5.20, noe som er 10 sek bedre enn rekorden. Som vanlig klarte jeg ikke å holde samme tempo på tilbaketuren, men tiden ble iallefall 11.05 (-2.20). Dette er en forbedring av den gamle rekorden med 12 sekunder. Føler meg litt som en god gammeldags østeuropeisk stavsprangutøver hvor det går inflasjon i rekorder, men sånn er det vel når man aldri har drevet svømmetrening før.

Flere av Diggidangas medlemmer har som kjent inntatt Vågsbygd idrettsplass denne sommeren. Ettersom dette er min gode gamle hjemmebane så kunne jo ikke jeg være noe dårligere. Må si at det vekket gode minner fra mine glansdager å være der igjen. Øvelser denne gang var kun 100-meter og lengde. Tok tiden selv med stoppeklokke, men prøvde å ikke være partisk :) Tiden ble iallefall 14.07, og det blir fra nå av en slags benchmark for min del. Det er en del raskere enn hva jeg hadde estimert på forhånd, og det hadde faktisk holdt til en mulig pallplassering i friidrettskarusellen. Lengdehoppene gikk bare sånn halvveis pga elendig teknikk, så må nok trene mer der. Likevel godt fornøyd.
.

2 kommentarer:

ØY! sa...

bra initiativ,
det er bare tidspørsmål før du er under 11.
100 meteren er jo en bekreftelse på at du er en kjapp jækel,for de som ikke visste det da.
godt jobba-go reds!!!!!

DE sa...

Hadde vært bra å komme under 11 i år. Kommer vel litt ann på hvor mye motstand det er i våtdrakten. Drakten er forresten bestilt, men det tar vel noen dager før den er her.

Ellers gøy med 100-meter, så det må jeg gjøre mer. Hadde vært morro å komme godt ned på 13-tallet.