lørdag 16. august 2008

Besiktigelse av løpetrasè samt svømming

Hadde egentlig tenkt til å gjøre litt soloklatring i dag, men like før jeg skulle gå kom det ei regnbyge. Så da ble det endring i planene. Syklet i stedet til Gimlehallen og hadde en gjennomkjøring på løpetrasèen til triathlon. Ga ikke full gass og løp også feil i et kryss og måtte snu. I tillegg ble det en liten stopp pga at jeg plutselig havnet mitt i et sykkelritt. Tiden er derfor mindre relevant, men den ble iallefall 19.15. En meget nyttig gjennomkjøring, og jeg har nå en temmelig klar formening om hvordan løpet skal legges opp. Håper å få tatt noen økter til før neste mandag.

Etterpå syklet jeg rett til stampa for ei svømmeøkt i tidsløypa. Overraskende nok ble det ny rekord med tiden 11.24 (-2.01). 3 sekunder bedre enn forrige bestenotering og nesten ett minutt kjappere enn for bare to dager siden. Forklaringen ligger i bedre teknikk i frasparkene. Har nesten ikke sett på OL denne gangen, men av alle ting så jeg ett av løpene til gullgrossisten Phelps. Plukket opp et tips her som tydeligvis var meget nyttig.

Godt med en opptur på svømmefronten, håper på ytterligere forbedring i løpet av måneden.

2 kommentarer:

ØY! sa...

imponerende treningsiver i Diggidanga om dagen.
Olav godt i gang mot sitt første maraton,og DE kraftig inspirert av OL-svømmere.
slikt inspirerer ihvertfall meg til å trene enda mer.
her er det bare å legge seg i "hardselen"!

Grendstad sa...

Ja, jeg har vurdert å løpe med hardsele i trusa neste gang.

Ja, vestbakken er systematisk, og svømminga blir bare bedre og bedre med litt variasjon

Tror triathlon-løpet blir vestbakkens beste løp