tirsdag 12. august 2008

Ikke akkurat 10000 meter



Sykla ut til Vågsbygd stadion med planer om å løpe 25 runder, altså 10000 meter, for å teste hvordan det var. Det ble det ikke noe av. Etter 5 runder og 2000 meter syntes jeg det var nok, og stoppa opp på tida 9,40.

Etterpå tenkte jeg at jeg skulle løpe Cooper-testen, altså så langt som mulig på 12 minutter. Stoppa etter 2 runder på tida 3,27.

Til slutt tenkte jeg at jeg skulle løpe en runde på 400 meter og slå rekorden min på 1,17,5 . Jeg kom inn på 1,20,5.

Jeg hadde gjort samme feilen som i går, spist rett før jeg dro til trening. Ikke bra. Men jeg fikk svetta ganske godt, løpt på jevnt underlag over litt distanse som var bra trening, og pressa meg litt, og føler meg ganske bra i form etterpå, så til å være en så mislykka treningsøkt, så var den ganske vellykka. Er sikker på at jeg gjør et bra løp på karusellen til torsdag.

Det var Jacob som nevnte Cooper-testen. Synes det var en bra ting, som vi kanskje kan gjøre på en fellestrening ei gang.

4 kommentarer:

DE sa...

Det er ikke alltid ting går som planlagt...

Fikk et lite flashback når coopertesten kom opp her. Mener å huske at det var en fryktet greie tilbake i skoleårene, men kunne vært morsomt å prøve igjen. Er jo bare 12 min. med pine :)

Grendstad sa...

Ja, det er jo en bra variasjon.

Interessant tabell i Wikiepdia. Tror vi kommer bra nok ut av den

ØY! sa...

gode gamle Cooper.
det er verdt et forsøk.

ser på bildet at det står 8.40,mens du skriver 9.40,hva er riktig?

at ting ikke går som planlagt vet jeg noe om,ref sykkelen.
har dog fått god service når noe har gått galt.
fikk nytt dekk og to slanger på kjøpet i dag,som erstatning for det ødelagte fra råken.

Grendstad sa...

Nei, det står 9,40

Skulle gjerne hatt 8,40, men løpefarten blei rett under 2 minutter pr. runde. God fartstrening.
Tror jeg kunne holdt det videre en del runder, hvis motivasjonen hadde vært bedre.

Dekk og slanger? Skal du bytte inn heile sykkelen din snart? Bra det gikk bra med det i råken.