lørdag 30. august 2008

Silsvetting i Italia

Med denne utsikten (i Teater Vittori i de lille italienske byen Pennabilli), i tillegg til som regel et titalls italenske rygger og rumper foran meg på scenegulvet, har jeg i ei uke tidvis tatt meg ut som svetten silrant. Ei gang ble gulvet klissvått, etter at jeg hadde lagt meg og hvilt etter ei økt som på morraen var denne:

Hopping i hoppetau 10-15 minutter
Ulike uttøyingsøvelser
Rompehevinger
Ballettøvelser
Dansing i 30-60 minutter
Hvilende uttøyinger
Stepping
Instruksjoner på italiensk

Ellers var det en del seing på videosnutter og eksempler, teaterøvelser, og forelesninger og diskusjoner på italiensk, med litt engelsk oversettelse innimellom som var nødvendig for en mer detaljert forståelse av innholdet.

Dette var en workshop etter mitt hjerte. Jeg har altså holdt kondisen ganske vedlike, men har sikkert fått litt annen type utholdenhet enn karuselløping. Må nok stille meg om tilbake. På den annen side kan jeg anbefale hopping i hoppetau, og et par av de andre øvelsene. Greie å ty til hvis en ikke kommer seg ut av huset. Jeg vil fortsette med en del av dem for min del, siden de er gode for skuespillermuskulaturen. Kan demonstrere ved høve.

Så Diggidangas mann i Italia har svettet godt, så det var ingen ferie fra fysisk aktivitet. Er nå altså godt tilbake, men må ta det litt med ro i starten. Ser at dere har holdt aktiviteten ved like og vel så det, så jeg følte jeg hadde falt av lasset, men er nesten på igjen nå.

2 kommentarer:

DE sa...

Pronto!

Mamma Mia, Silvio Berlusconi, Paoblo Maldini, Francesco Totti, Roberto Baggio og Alberto Tomba. Diggidangas egne Grenstadiano er i fint selskap.

Godt å høre at turen var en suksess. Håper du har lært mye og fått masse energi. Må ellers si at du har aktive reiser. Må jobbe hardt om jeg skal klare å følge opp dette her på mine turer.

ØY! sa...

bra at du ikke er blitt slapp som overkokt pasta.

alternative aktiviteter ligger jo Diggidangas "gate"

morraøkta du beskriver må jo kunne kalles multisport.