torsdag 28. august 2008

Terrengkarusellen - Løp 13

Terrengkarusellen flyttet i dag til Søgne for ei løype rundt Kvernhusvannet. Løypa var 3,5 km og usedvanlig flat. Det var fint vær og perfekt temperatur for løping. Olav var som forrige uke ikke med ettersom han fremdeles er opptatt med å spise pizza og pasta.

Svein og DE startet samtidig og det gikk hurtig rett fra første skritt. DE hadde øyekontakt den første kilometeren som gikk unna på +- 4,30. Deretter ble det litt mer småkupert og da rykket Svein for godt. For Svein ble nok dette løpet litt i enkleste laget, mens DE har funnet ei favorittløype hvor han slipper å bli avslørt i tunge motbakker. Til slutt ble det gode tider på begge to. DE dristet seg t.o.m. til å melde inn tiden for første gang noensinne.

På vei hjem stoppet vi på Vågsbygd Idrettsplass og gjennomførte en 100-meter. Alt over 60 meter er som kjent tungt å sprinte, og i dag var intet unntak.

Tider med 100-meter i parantes:

Svein: 16.16 (Ca.17.3)
DE: 17.40 (14.5)

Full resultatliste: http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7BEC61E93F-F904-4898-9601-F3CE8AB32E3D%7D.pdf

Etter at løpinga var ferdig tok DE turen til Stampa for en gjennomkjøring. Som erfaringen tilsier går svømmingen sakte etter å ha løpt karusellen, og det gjorde det også i dag. Med våtdrakt ble tiden 11.14, noe som er 39 sekunder bak rekorden fra i går.

9 kommentarer:

DE sa...

Jeg nådde målet om å ikke komme sist! :)

ØY! sa...

dette er jo strålende,se på det som et delmål.

Grendstad sa...

Jeg mener at man noen ganger må komme sist. Alle må ta ansvar for å fylle opp denne plassen. Det er noe å ta med seg på livets vei. Ingen husker hverm som ble nr. 17, 34 eller 7611. Men sistemann, han huskes. Desverre har jeg aldri oppnådd dette sjøl. Blitt 3. sist og 2. sist og sånn. Men en vakker dag..

ØY! sa...

nettopp ja.
jeg tok ansvar ved å bli sist på 100 meter,med kjempemargin

ØY! sa...

ellers godt å ha Grenstaden tilbake i landet og på bloggen.
velkommen skal du være.

ØY! sa...

belkager skivefeil i nanvet,
skal sjerpe meg.

ØY! sa...

åges løype i morra ettermiddag/kveld?
på tide med en felles Diggidangatrening igjen.

Grendstad sa...

jeg har jentene i helga. måtte i tilfelle bli noe på vågsbygd stadion, eller en topptur for mindreårige.

for øvrig dro jeg til italia med en todagers intensiv forkjølesesprosess i håndbagasjen, men det passa ikke å bli forkjøla, så jeg måtte bare bli frisk, og det ble jeg, men det ulmer litt under overflaten

tror derfor kroppen er litt skjør, og må ta det litt med ro

DE sa...

Bra tilbud fra Svein her. Er imidlertid redd jeg må verne litt om knær og føtter så tett opptil Tullas. Frykter bakkene ned mot Bånetjønn.

Skulle jeg løpt Åges nå måtte det ha blitt i såpass rolig tempo at det antakeligvis ville ha blitt for kjedelig for Svein.

Er opptatt mellom kl 17 og 19 på søndag, men er ellers klar for feks. noen øvelser på Vågsbygd Stadion e.l.