lørdag 16. august 2008

INTERVALL I FISKÅDALEN

kjørte ei intervalløkt i ettermiddag,på tom mage/sulten
har i likhet med Olav hatt en tendens til å trene med litt for mye i "sekken"
for min del har jeg nok vært litt redd for å gå tom i løpet av økta/øvelsen.
jeg har imidlertid en ide eller oppfatning av at du skal trene lenge og veldig hardt for å gå skikkelig tom.
det vil også være forskjell på sykling og løping feks.
på ei intensiv intervalløkt er det ihvertfall ikke noe fare for slikt.
ja, dette er bare tanker tenkt i motbakker,så hvis det er dårlig tenkt,så var vel motbakken litt for bratt og lang.

dagens økt i motbakke i Fiskådalen : 5 x 1,45 min med pause(rolig jogg) på 1,30 min.
dette er god trening som gir bra effekt på kort tid,passer veldig bra for familiefolk.

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Jo, bra familefartrening, men det hørtes (lestes) veldig kort ut med bare 5 x 1,45 + pausene, men det er jo i tilfelle godt og intensivt.

Jeg må spise meg god og mett ca 2 timer før lengre løp/sykling, hvis ikke går jeg tom p et eler annet nivå.

Dette er jo individuelt, så det gjelder vel bare å kjenne sin egen kropp. Jeg småsnakker med min.

ØY! sa...

joda,ideelt sett skulle bakken vært lenger,men den er til gjengjeld bratt.
rutinerte løpere foreslår å kjøre 4 x 4 ,med pause tiden det tar å gå/jogge ned igjen.
neste intervalløkt tenkte jeg å ta på Odderøya,med mulighet for lengre "drag".

jeg snakker også med kroppen min,gjerne på dansk og litt småsinna...

Grendstad sa...

Jeg velger å følge Tuva til sesongstart fotball på mandag kl. 18.05 . Det kolliderer dessverre med Skraastad.

Jeg regner med at jeg kan komme til klatring i ca 19.30-tida, så får jeg iallefall den.