fredag 1. august 2008

Svømmemålet nådd!

På sommerferiens siste dag tok jeg en tur opp i baneheia. Hadde først en rolig joggetur på ca. en halvtime. Startet fra toppen av trappa bak vaskeriet og løp litt på kryss og tvers til jeg endte opp ved 3. stampe. Avsluttet sågar med en aldri så liten spurt.

Gjennomsnittspuls: 165
Makspuls: 192

Høydepunktet var uten tvil svømminga. Klarte å finne ytterligere 17 sekunder fra forrige bestenotering, og kom dermed inn til tiden 11.27 (-1.58). Sommerens mål er dermed nådd med en margin på 3 sekunder. Har jo ikke akkurat trent allverdens, så litt mystisk er det at tidene har blitt såpass forbedret. Tror forklaringen i hovedsak består i at benchmarktiden ble satt mens jeg fremdeles ikke hadde svømt noe særlig, og at det stadig har blitt varmere i vannet. Selv om målet er nådd kommer jeg likevel til å prøve å få tiden ytterligere ned. Bør være mye å gå på fremdeles.

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Jeg må si at dette var som forventet. Det blir under 11 før sesongen er over. Er enig i betraktningen om at benkemerketida blei satt tidlig i svømmekarrieren. Tror det også er god oppladning med litt jogging først, som en slags kombinert.

Sjøl kjente jeg det i kroppen etter svømminga i går, altså først i dag tidlig. Snørrete og uggen i kroppen, men når det ikke er for ille, går det bra med å kle på seg litt ekstra varmt tøy på morraen, og få varmen og svette litt. Da gir det seg. Kjenner det imidlertid fremdeles i øret, det jeg hadde verk i i romjula, så jeg må være forsiktig. Skal snart ta en ettermiddagshvil, og så lenge jeg ikke skal ut på noe kjør og oplegg, så skal det gå bra.

DE sa...

Håper du blir frisk snarest mulig. Tror det er lurt å være litt forsiktig og ikke presse seg for hardt når man er litt forkjøla.

Ellers er jeg klar for å prøve litt lengre svømmeetapper nå. Dersom du er frisk nok til uka kan vi ta ei økt.

Grendstad sa...

jopp jopp, ja jeg er igrunnen ikke så verst frisk, må bare vente med å kjøre neste anstrengelse. Tror kanskje at ølling etter langsvømmetur med jogging, ikke er bra for restitusjonen. Men grillvisene var verdt det. Kommer meg nå. Håper på ei god økt til uka, med ny rekord. Skal forresten ha ungene likevel til uka, tok litt feil men ingen store planendringer. Har barnevakter (bror) tilgjengelig.